دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حجت‌الاسلام رضوی‌مهر:

درهای توبه در رمضان به‌سوی بندگان گشوده می‌شود

استاد حوزه علمیه قم گفت: رمضان ماه نزول برکات الهی است و در این ماه درهای توبه به‌سوی بندگان گشوده می‌شود.
کد خبر : 377243

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید جلال رضوی‌مهر در گفتگو با خبرنگار حوزه معارف اسلامی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، با بیان اینکه رمضان ماه خیرات و آمرزش گناهان است، گفت: رمضان ماه تعلیم و تربیت، طهارت و پاکی، تقوا و خودسازی و ماه نزول قرآن است.


استاد سطح عالی حوزه علمیه قم، رمضان را ماه بیدار شدن و تذکّر، تعالی ایمان و تزکیه نفس، تمسک به قرآن و عترت (علیهم‌السلام) دانست و افزود: رمضان ماه نزول برکات الهی است. در این ماه درهای توبه به‌سوی بندگان گشوده می‌شود.


وی یادآور شد: ماه رمضان ماهی است که بر همه ماه‌های دیگر برتری دارد؛ ماهی که خداوند آن را به‌منظور اهدای بالاترین هدیه خود به جهان بشریت یعنی «قرآن مجید» برگزیده و شب قدر را در آن واقع کرده است.


رضوی‌مهر با بیان اینکه شب قدر، شبی است که مقدرات یک سال انسان‌ها برحسب شایستگی‌ها و لیاقت‌ها تعیین می‌شود و عبادت آن برتر از عبادت هزار ماه است، تصریح کرد: در این ماه حتی نفس کشیدن عبادت شمرده شده است.


وی ادامه داد: ماه رمضان ماهی است که در آن به حفظ زبان، چشم و گوش از گناه و اندیشه و گمان آن، صدقه دادن به نیازمندان، تلاوت قرآن، مهر ورزیدن به بی‌کسان، یتیمان و فروماندگان، صله‌رحم، آمرزش‌خواهی، خوش‌رفتاری با مردم و رعایت حقوق اجتماعی و اطعام روزه‌داران سفارش شده است.


استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در میهمانی ماه رمضان گناهان بندگان چنان پاک می‌شود که گویی می‌سوزند و ذوب می‌شوند، یادآور شد: خوشبخت و سعادتمند کسانی هستند که ارزش والای این ماه را بشناسند و از برکات بی‌پایان آن بهره گیرند و مشکلات معنوی و مادی خود را به برکت روزه‌ها و عبادات در این ماه حل کنند.


وی خواستار بهره‌گیری بیشتر از برکات مادی و معنوی و آثار و ثواب‌های ماه مبارک رمضان شد و تأکید کرد: نباید تنها به روزه گرفتن اکتفا کنیم؛ بلکه با اجتناب از گناهان، خودسازی، مراقبت و دوری از آلودگی‌ها، جان خویش را در معرض وزش نفحات رحمانی و عنایات ویژه الهی قرار داد.


انتهای پیام/4072/4090/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته